MÜŞTERİ DESTEK

E-ticaret elektronik ortamda ürün ya da hizmetlerin satışını sağlayan, ticaretin web veya mobil olarak yapılan halidir. E-ticaret, firmanın 7/24 açık şubesi gibidir. Hemen hemen her ürün veya hizmet e-ticaret yoluyla satılabilir.

E-ticaretin amacı nedir?

  • Gerçek ve sanal ürünlerin veya hizmetlerin müşteriye hızlı bir şekilde ulaştırılabilmesi
  • Kullanıcının kolayca ve yorulmadan sipariş verebilmesi ve satın alabilmesi
  • Satın alma sürecinde güvenliğinin sağlanabilmesi
  • 7/24 açık bir mağazaya sahip olma
  • Ürün veya hizmetlerin lokasyona bağlı kalmadan çok fazla müşteriye ulaştırabilmek

E-ticaret modelleri nelerdir?

B2B (Firmadan Firmaya) Elektronik Ticaret
B2C (Firmadan Müşteriye) Elektronik Ticaret

E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?

  • Şirket isminizi kullanabilirsiniz veya akılda kalıcı, kısa ve kolay okunabilir, marka olabilecek domain seçimi de yapabilirsiniz.
  • E-ticaret sisteminizi yayınlamak için bir sunucu erişimiz olması gerekir. Sunucunun güvenli ve güçlü olmasını tercih etmelisiniz.
  • Ödeme sistemlerini belirlemeniz gerekir. Sanal Pos (Kredi kartı ile ödeme), kapıda ödeme ve ortak ödeme sistemlerini vb sistemlerin isteğe bağlı biri veya tamamının entegrasyonu yapılmalıdır.
  • E-Ticaret sisteminizin tasarımı son trendlere uyumlu olmalı, kullanımı ve erişim kolaylığı sağlamalı, özgün ve güncel bilgiler içermeli
  • Güvenli alışveriş için SSL (Güvenlik Sertifikası) ile verilerin güvenliği sağlanmalı
  • İçerik yönetimi ile doğru ve güncel bilgiler son kullanıcıya ulaştırılmalı

E-ticaret’ in avantajları nelerdir?

Müşteriye sağlayacağı avantajlar;

  • 7/24 her ürüne istediği zaman ulaşabilme imkanını ve hızlı bir şekilde alışveriş yapabilmesini sağlar.
  • Aradığı ürünü daha uygun fiyatlara bulmasını sağlar
  • Ürünler arasında kıyaslama yapabilmesini sağlar
  • Ürün fiyat araştırması yaparken, zaman ve maliyeti en aza indirir.
  • Tercih aşamasında daha fazla ürün çeşidi imkanı sağlar.
  • Ürün ile ilgili yorumlara ulaşıldığında, satın alma aşamasında karar verme süreci kısalır.
  • Ürün ile ilgili indirim ve kampanyalara ulaşımı kolaylaştırır.
  • Ürün iadesi daha kolaydır.

Satıcıya sağlayacağı avantajlar;

  • 7/24 ürünlerini satabileceği her zaman açık bir şubeye sahip olur.
  • Ürün hakkında daha fazla bilgi sunabilirler.
  • Alışveriş süreci kısaldığından maliyet ve zamandan tasarruf eder.
  • Reklam maliyetleri azalır.
  • Personel giderleri azalır
  • Yeni müşterilere ulaşmak kolaylaşır
  • Firma tanıtımı ve bilinirliliğinin hızlı bir şekilde artmasını sağlar.
İyzico ile Güvenli Ödeme
© 2018-2024 DİJİTAL KUZGUN YASAL UYARILAR