E-ticaret elektronik ortamda ürün ya da hizmetlerin satışını sağlayan, ticaretin web veya mobil olarak yapılan halidir. E-ticaret, firmanın 7/24 açık şubesi gibidir. Hemen hemen her ürün veya hizmet e-ticaret yoluyla satılabilir.
E-ticaretin amacı nedir?
- Gerçek ve sanal ürünlerin veya hizmetlerin müşteriye hızlı bir şekilde ulaştırılabilmesi
- Kullanıcının kolayca ve yorulmadan sipariş verebilmesi ve satın alabilmesi
- Satın alma sürecinde güvenliğinin sağlanabilmesi
- 7/24 açık bir mağazaya sahip olma
- Ürün veya hizmetlerin lokasyona bağlı kalmadan çok fazla müşteriye ulaştırabilmek
E-ticaret modelleri nelerdir?
B2B (Firmadan Firmaya) Elektronik Ticaret
B2C (Firmadan Müşteriye) Elektronik Ticaret
E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?
- Şirket isminizi kullanabilirsiniz veya akılda kalıcı, kısa ve kolay okunabilir, marka olabilecek domain seçimi de yapabilirsiniz.
- E-ticaret sisteminizi yayınlamak için bir sunucu erişimiz olması gerekir. Sunucunun güvenli ve güçlü olmasını tercih etmelisiniz.
- Ödeme sistemlerini belirlemeniz gerekir. Sanal Pos (Kredi kartı ile ödeme), kapıda ödeme ve ortak ödeme sistemlerini vb sistemlerin isteğe bağlı biri veya tamamının entegrasyonu yapılmalıdır.
- E-Ticaret sisteminizin tasarımı son trendlere uyumlu olmalı, kullanımı ve erişim kolaylığı sağlamalı, özgün ve güncel bilgiler içermeli
- Güvenli alışveriş için SSL (Güvenlik Sertifikası) ile verilerin güvenliği sağlanmalı
- İçerik yönetimi ile doğru ve güncel bilgiler son kullanıcıya ulaştırılmalı
E-ticaret’ in avantajları nelerdir?
Müşteriye sağlayacağı avantajlar;
- 7/24 her ürüne istediği zaman ulaşabilme imkanını ve hızlı bir şekilde alışveriş yapabilmesini sağlar.
- Aradığı ürünü daha uygun fiyatlara bulmasını sağlar
- Ürünler arasında kıyaslama yapabilmesini sağlar
- Ürün fiyat araştırması yaparken, zaman ve maliyeti en aza indirir.
- Tercih aşamasında daha fazla ürün çeşidi imkanı sağlar.
- Ürün ile ilgili yorumlara ulaşıldığında, satın alma aşamasında karar verme süreci kısalır.
- Ürün ile ilgili indirim ve kampanyalara ulaşımı kolaylaştırır.
- Ürün iadesi daha kolaydır.
Satıcıya sağlayacağı avantajlar;
- 7/24 ürünlerini satabileceği her zaman açık bir şubeye sahip olur.
- Ürün hakkında daha fazla bilgi sunabilirler.
- Alışveriş süreci kısaldığından maliyet ve zamandan tasarruf eder.
- Reklam maliyetleri azalır.
- Personel giderleri azalır
- Yeni müşterilere ulaşmak kolaylaşır
- Firma tanıtımı ve bilinirliliğinin hızlı bir şekilde artmasını sağlar.