Sayfa Yükleniyor

E-ticaret

E-ticaret elektronik ortamda ürün ya da hizmetlerin satışını sağlayan, ticaretin web veya mobil olarak yapılan halidir. E-ticaret, firmanın 7/24 açık şubesi gibidir. Hemen hemen her ürün veya hizmet e-ticaret yoluyla satılabilir.

 E-ticaretin amacı nedir?

Gerçek ve sanal ürünlerin veya hizmetlerin müşteriye hızlı bir şekilde ulaştırılabilmesi

Kullanıcının kolayca ve yorulmadan sipariş verebilmesi ve satın alabilmesi

Satın alma sürecinde güvenliğinin sağlanabilmesi

7/24 açık bir mağazaya sahip olma

Ürün veya hizmetlerin lokasyona bağlı kalmadan çok fazla müşteriye ulaştırabilmek

E-ticaret modelleri nelerdir?

B2B (Firmadan Firmaya) Elektronik Ticaret
B2C (Firmadan Müşteriye) Elektronik Ticaret

E-ticaret ihtiyaçları nelerdir?

Şirket isminizi kullanabilirsiniz veya akılda kalıcı, kısa ve kolay okunabilir, marka olabilecek domain seçimi de yapabilirsiniz.

E-ticaret sisteminizi yayınlamak için bir sunucu erişimiz olması gerekir. Sunucunun güvenli ve güçlü olmasını tercih etmelisiniz.

Ödeme sistemlerini belirlemeniz gerekir. Sanal Pos (Kredi kartı ile ödeme), kapıda ödeme ve ortak ödeme sistemlerini vb sistemlerin isteğe bağlı  biri veya tamamının entegrasyonu yapılmalıdır.

E-Ticaret sisteminizin tasarımı son trendlere uyumlu olmalı, kullanımı ve erişim kolaylığı sağlamalı, özgün ve güncel bilgiler içermeli

Güvenli alışveriş için SSL (Güvenlik Sertifikası) ile verilerin güvenliği sağlanmalı

İçerik yönetimi ile doğru ve güncel bilgiler son kullanıcıya ulaştırılmalı 

E-ticaret’ in avantajları nelerdir?

Müşteriye sağlayacağı avantajlar;

7/24 her ürüne istediği zaman ulaşabilme imkanını ve hızlı bir şekilde alışveriş yapabilmesini sağlar.

Aradığı ürünü daha uygun fiyatlara bulmasını sağlar

Ürünler arasında kıyaslama       yapabilmesini sağlar

Ürün fiyat araştırması yaparken, zaman ve maliyeti en aza indirir.

Tercih aşamasında daha fazla ürün çeşidi imkanı sağlar.

Ürün ile ilgili yorumlara ulaşıldığında, satın alma aşamasında karar verme süreci kısalır.

Ürün ile ilgili indirim ve kampanyalara ulaşımı kolaylaştırır.

Ürün iadesi daha kolaydır.

Satıcıya sağlayacağı avantajlar;

7/24 ürünlerini satabileceği her zaman açık bir şubeye sahip olur.

Ürün hakkında daha fazla bilgi sunabilirler.

Alışveriş süreci kısaldığından maliyet ve zamandan tasarruf eder.

Reklam maliyetleri azalır.

Personel giderleri azalır

Yeni müşterilere ulaşmak kolaylaşır

Firma tanıtımı ve bilinirliliğinin hızlı bir şekilde artmasını sağlar.