Kurumsal kimlik bir kurumun dışarıdan görünen yüzüdür. Kurumun geniş kitleler tarafından tanınmasını ve kolayca hatırlanmasını sağlar. Kurumsal iletişim, kurumsal davranış ve görsel detayların bir araya gelmesi kurumsal kimliği oluşturur.
Kurumsal
kimlik çalışmaları sektörel farklılıklar içerir. Kullanılan öğeler artık marka yada kurumun stadartlarını oluşturacaktır ve uzun süre değişmemesi gerekir. Uzun süre aynı standartları korumak, müşteri açısından akılda kalıcılığı sağlar, markanın bilinirliliğini ve prestijini gösterir.
Kurumsal kimlik çalışmaları arasında;
- Logo ve amblem tasarımı
- Kurumsal yazı tipi - Font
- Kartvizit
- Antetli kağıt
- Zarf
- Dosya, kutu, ve ambalaj tasarımı
- Promosyon tasarımları,
- E-mail imzası
- Web sitesi
- Sosyal medyada reklam ve banner gibi iletişim görselleri vb.